Reklamačný poriadok

1. Všeobecné ustanovenia

Reklamačný poriadok upravuje postup pri uplatňovaní reklamácie na služby a produkty ponúkané a poskytované Ľubomírom Kasinom– obchodné meno: Ľubomír Kasina – L&V KASINA, Budovateľská 1771/15, 06401 Stará Ľubovňa, IČO: 41 142 691, DIČ 1072 469 827

č. živ. reg.: 710-7955, fyzická osoba zapísaná v Živnostenskom registri Okresného úradu Stará Ľubovňa, č. živ. reg.: 710-7955

Reklamačný poriadok je záväzný pre Poskytovateľa (vo Všeobecných obchodných podmienkach definovaný ako “Fotograf”) aj Užívateľa (vo Všeobecných obchodných podmienkach definovaný ako “Klient”).

Reklamačným poriadkom Poskytovateľ informuje Užívateľa o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia reklamácie, vrátane toho, ako možno reklamáciu uplatniť.

Reklamačný poriadok je zverejnený na internetovej stránke Poskytovateľa www.skolkyskoly.sk.

Momentom zaslania objednávky alebo zaplatenia ceny Užívateľ vyhlasuje, že bol oboznámený s reklamačným poriadkom.

2. Definícia pojmov

Poskytovateľom je fyzická osoba Ľubomír Kasina – L&V KASINA, Budovateľská 1771/15, 06401 Stará Ľubovňa, IČO: 41 142 691, DIČ 1072 469 827

č. živ. reg.: 710-7955, fyzická osoba zapísaná v Živnostenskom registri Okresného úradu Stará Ľubovňa, č. živ. reg.: 710-7955 (ďalej len „Poskytovateľ“).

Užívateľom je fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá uzavrela s Poskytovateľom Zmluvu o dielo/Zmluvu o poskytnutí služby a ktorá má právo na uplatnenie nárokov zo zodpovednosti za vady (ďalej len „Užívateľ“).

Spotrebiteľom je Užívateľ (fyzická osoba), ktorý využíva poskytované služby pre osobnú potrebu.

Službou sa rozumejú služby ponúkané Poskytovateľom, teda služby definované vo Všeobecných obchodných podmienkach v bode 2. a 3., a to najmä fotografické služby a s tým súvisiace služby zapísané v predmete podnikania Poskytovateľa v živnostenskom registri.

Produktom sa rozumie fyzická časť výsledku služby (diela), napr. tlačené fotografie, fotoknihy, úložisko s fotografiami alebo DVD, USB a pod.

Reklamáciou sa rozumie uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady poskytnutej služby alebo vyhotoveného fyzického produktu.

Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odstránením vady poskytovanej služby/dodaného produktu, výmenou služby/produktu za iný, vrátením ceny účtovanej za poskytnutú službu/produkt, vyplatením primeranej zľavy z ceny účtovanej za poskytnutú službu/produkt alebo odôvodnené zamietnutie reklamácie.

3. Zodpovednosť za vady

Poskytovateľ zodpovedá za to, že služba alebo produkt ponúkaný Užívateľovi bude spĺňať požiadavky na kvalitu ponúkanej služby/produktu, v súlade s charakterom ponúkanej služby/produktu a uzavretou zmluvou.

Užívateľ je povinný oboznámiť sa s obsahom poskytovanej služby/produktu.

Poskytovateľ zodpovedá za vady ponúkanej služby po dobu jej poskytovania Užívateľovi a dodaného produktu po dobu 24 mesiacov.

4. Uplatnenie reklamácie

Užívateľ je oprávnený uplatniť reklamáciu:

  • na kvalitu poskytovanej služby/produktu
  • na správnosť ceny vyúčtovanej za poskytovanú službu/produkt, ak má pochybnosť, že faktúra za službu/produkt nebola vystavená v súlade so zmluvou a cenníkom Poskytovateľa

Reklamáciu musí Užívateľ uplatniť u Poskytovateľa po tom, čo zistil vadu poskytovanej služby/produktu alebo nesprávnosť vyúčtovanej sumy, najneskôr však do 30 dní.

Reklamáciu podľa bodu 1 tohto článku môže Užívateľ uplatniť:

  • písomne na adrese Poskytovateľa,
  • cez kontaktný formulár Poskytovateľa umiestnený na webovej stránke (v prvej odpovedi na kontaktný formulár Poskytovateľ uvádza aj emailový a telefonický kontakt)
  • emailom

Pri uplatnení reklamácie Užívateľ vyplní reklamačný protokol zverejnený na webovej stránke Poskytovateľa a doloží daňový doklad a tiež foto-dokumentáciu vady v prípade, že ide o reklamovaný produkt. V protokole Užívateľ uvedie svoje údaje (adresu, telefónne číslo, e-mail), označí a popíše vadu a spôsob, akým sa vada prejavuje, kedy podľa Užívateľa došlo k obmedzeniu kvality, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady si uplatňuje a akým spôsobom žiada prevzatie vybavenej reklamácie (emailom, poštou). V prípade reklamácie správnosti vyúčtovania za poskytnutú službu/produkt Užívateľ uvedie aj účtovné obdobie, ktorého sa reklamácia týka.

Poskytovateľ nezodpovedá za nesprávne údaje uvedené Užívateľom v reklamácii a za nemožnosť doručenia odpovede Užívateľovi.

Užívateľ zašle reklamačný protokol Poskytovateľovi poštou na adresu sídla Poskytovateľa, kontaktným formulárom alebo emailom na adresu Poskytovateľa.

Uplatnenie reklamácie na správnosť vyúčtovanej (fakturovanej) ceny za poskytovanú službu nezbavuje Užívateľa povinnosti zaplatiť faktúru v lehote splatnosti.

Poskytovateľ si vyhradzuje právo neuznať reklamáciu, ak zníženie kvality služby/produktu spôsobili:

  • okolnosti vylučujúce zodpovednosť,
  • skutočnosti, ktoré Poskytovateľ nedokázal ovplyvniť alebo odvrátiť,
  • neodborné, neoprávnené alebo nedbanlivé zásahy Užívateľa alebo iných tretích osôb do realizácie služby,
  • ak Užívateľ uplatnil reklamáciu po uplynutí 30 dní odo dňa, keď vadu alebo nesprávnosť vyúčtovania zistil

Dôvodom na reklamáciu nie sú ani nižšie uvedené skutočnosti a nárok na uplatnenie reklamácie zaniká v prípade, že:

  • Užívateľovi sa nepáči štýl odovzdaných upravených fotografií, má výhrady k zobrazeniu objektov na fotografiách, ku kompozícii, farebnosti, svetlosti a pod. Toto nie je dôvodom na reklamáciu, pretože štýl finálnej úpravy diela je podobný tomu, ktorý je prezentovaný na webových stránkach Poskytovateľa, na základe čoho sa Užívateľ pre spoluprácu s Poskytovateľom dobrovoľne rozhodol,
  • bol produkt doručený poštou alebo kuriérom a vady vznikli očividne počas prepravy – v takom prípade treba reklamovať zásielku u doručovateľa
  • vady vznikli nedbanlivým používaním produktu (tlačených fotografií/fotoknihy) Užívateľom alebo iných osôb, znečistením produktu, nadmerným mechanickým opotrebením, pádom, nárazom a pod.
  • ide o neplatené služby, ktoré Poskytovateľ poskytuje nad rámec balíčkov služieb a produktov zadarmo ako „bonus“ a ako prejav dobrej vôle, pričom za dôsledky finálneho rozhodnutia Užívateľa nenesie zodpovednosť
  • Užívateľ počas vykonávania služby alebo prevzatia výsledku služby, či produktu, o vade vedel, bol na ňu jasne upozornený a ak bola pre vadu poskytnutá zľava z ceny

Dôvodom na reklamáciu sú napríklad:

  • viditeľne poškodené tlačené fotografie (pruhy, škrabance, kvapka atramentu, zohnutý roh a pod.), ak je jasné, že Poskytovateľ o tomto poškodení vedel pred ich odovzdaním Užívateľovi
  • viditeľne poškodená fotokniha, ak je jasné, že Poskytovateľ o tomto poškodení vedel pred jej odovzdaním Užívateľovi
  • nefunkčný nosič USB alebo DVD, ktorý nejde prehrať v žiadnom štandardnom zariadení alebo foto a video súbory na ňom, ktoré sa nedajú otvoriť v žiadnom zo štandardných programov na prezeranie
  • nefunkčný odkaz na online úložisko na nahrané fotografie
  • zámena diela, nesprávne množstvo alebo formát vytlačených fotografií alebo fotokníh
  • nesprávne fakturovaná cena služby/produktu

Za deň začatia reklamačného konania sa považuje deň, keď písomná alebo emailová reklamácia je doručená Poskytovateľovi. V prípade, ak uplatnená reklamácia neobsahuje všetky požadované údaje, reklamačné konanie začína až dňom doručenia všetkých požadovaných údajov. Ak Užívateľ ani na výzvu Poskytovateľa nedoplní chýbajúce údaje, reklamácia bude považovaná za neopodstatnenú.

5. Vybavenie reklamácie 

Pri uplatnení reklamácie potvrdí Poskytovateľ Užívateľovi jej prijatie, najneskôr spolu s dokladom o jej vybavení.

Poskytovateľ prešetrí uplatnenú reklamáciu bez zbytočného odkladu po jej uplatnení a rozhodne o spôsobe jej vybavenia. Po určení spôsobu jej vybavenia sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch neskôr. Vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa jej uplatnenia.

Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Užívateľ právo od zmluvy odstúpiť alebo právo na výmenu služby/produktu za iný.

O vybavení reklamácie vydá Poskytovateľ Užívateľovi protokol, najneskôr do 30 dní odo dňa jej uplatnenia, ktorý je potvrdením o vybavení reklamácie. Spolu s odovzdaním protokolu Poskytovateľ splní aj svoju povinnosť, ktorá mu z reklamácie vyplýva.

O vybavení reklamácie informuje Poskytovateľ Užívateľa zaslaním emailovej správy spolu s protokolmi na emailovú adresu Užívateľa alebo poštou. Poskytovateľ zašle výstupný a príp. aj prijímací protokol na kontaktnú adresu Užívateľa uvedenú v reklamácii.

Poskytovateľ je povinný viesť evidenciu o reklamáciách a predložiť ju na požiadanie orgánu dozoru k nazretiu. Evidencia o reklamácii obsahuje údaje o dátume jej uplatnenia, dátume a spôsobe jej vybavenia a poradové číslo dokladu o uplatnení reklamácie.

6. Spôsoby vybavenia reklamácie

Ak sa na poskytovanej službe/produkte vyskytne vada, ktorú možno odstrániť, má Užívateľ právo na jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie a Poskytovateľ je povinný vadu odstrániť. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje Poskytovateľ.

Užívateľ má právo odstúpiť od uzavretej zmluvy:

  • ak služba/dodaný produkt vykazuje vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa služba/produkt mohol riadne využívať bez vady,
  • ide o odstrániteľné vady, ale Užívateľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady službu/produkt riadne využívať; za opätovné vyskytnutie sa vady sa považuje stav, ak sa rovnaká vada vyskytne tretíkrát po jej najmenej dvoch predchádzajúcich odstráneniach,
  • ide o odstrániteľné vady, ale Užívateľ nemôže pre väčší počet vád službu/produkt riadne využívať; za väčší počet vád sa považujú súčasne najmenej tri rôzne odstrániteľné vady, ktoré bránia riadnemu využívaniu,
  • Poskytovateľ nevybaví reklamáciu v 30-dňovej lehote (v tomto prípade sa má za to, že ide o neodstrániteľnú vadu).

V prípadoch uvedených vyššie sa môže Poskytovateľ s Užívateľom dohodnúť o vybavení reklamácie výmenou reklamovanej služby/produktu za inú.

Poskytovateľ vybaví reklamáciu a ukončí reklamačné konanie jedným z nasledovných spôsobov:

  • odstránením vady
  • výmenou služby/produktu za iný po predchádzajúcej dohode s Užívateľom
  • vrátením ceny (pri odstúpení od zmluvy)
  • odôvodneným zamietnutím reklamácie

V prípade uznania reklamácie týkajúcej sa správnosti vyúčtovanej ceny, Poskytovateľ zúčtuje oprávnene reklamovanú cenu až do vrátenia celej oprávnene reklamovanej ceny. Pokiaľ bola cena účtovaná (fakturovaná) za jednorazovo poskytnutú službu, suma vo výške oprávnene reklamovanej ceny sa Užívateľovi vráti.

7. Alternatívne riešenie sporov (ďalej len „ARS“)

Užívateľ má právo obrátiť sa na Poskytovateľa so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný s tým, ako vybavil jeho reklamáciu alebo sa domnieva porušenia práva.

Ak Poskytovateľ odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, Užívateľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. Subjektami ARS sú oprávnené subjekty podľa §3 zákona 391/2015 Z.z., ktorých zoznam možno nájsť na webových stránkach Ministerstva hospodárstva SR. Návrh môže Užívateľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. ARS sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od Užívateľa požadovať úhradu poplatku za začatie ARS maximálne do výšky 5 EUR s DPH. Každý Užívateľ má právo obrátiť sa s cieľom ochrany svojich spotrebiteľských práv na subjekt ARS: Platforma ARS, prostredníctvom ktorej môže spotrebiteľ podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

8. Záverečné ustanovenia

Platí, že reklamačný poriadok slúži na ochranu Užívateľa, avšak riešiť niektoré konkrétne nedorozumenia alebo vady služby/produktu možno riešiť aj emailovou komunikáciou bez toho, aby musel Užívateľ vypĺňať protokol. V odôvodnených prípadoch sa bude Poskytovateľ snažiť v maximálnej možnej miere vyhovieť požiadavke Užívateľa a odstrániť nedostatky tak, aby bol Užívateľ spokojný s postupom riešenia veci. 

Prípadné spory medzi Poskytovateľom a Užívateľom sa riešia dohodou. Ak sa nedosiahne dohoda medzi stranami, nasleduje pokus o zmier.

Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňom 1.3.2023.

Zmeny a doplnenia tohto reklamačného poriadku budú uvádzané v tomto reklamačnom poriadku.

Poskytovateľ si vyhradzuje právo na zmeny a doplnenie tohto reklamačného poriadku bez predchádzajúceho upozornenia.

Dohľad nad dodržiavaním povinností zo strany Poskytovateľa služieb vo veciach ochrany Spotrebiteľa v zmysle platnej právnej úpravy vykonáva miestne príslušný Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj, Hurbanova 59, 911 01 Prešov.